marți, 31 iulie 2012

Si am votat...

Mnoh, taman ce-am anuntat in titlu ca m-am tinut de cuvant, si fara alte dramatisme m-am dus si am votat ceva. Ce m-a taiat pe mine capul, dar am votat (tot platesc pentru asta si nu m-a intrebat nimeni daca vreau sau nu). Daca tot s-au cheltuit banii aia, m-am gandit eu ca sa nu fie chiar irositi degeaba, hartia e tiparita, aia din comisii sunt platiti, macar sa nu stea degeaba si sa numere voturi, desi, nu se stie pan' la urma si la coada. Ma gandeam io asa, in sinea mea, ca au iesit la vot mai multi cetateni decat la orice alta votare anterioara, ceea ce chiar este o performanta. Sigur, nu-i injur pe ai de n-au votat, or fi avut ei motivele lor, dar mi se pare un mega caca sa ne noroim unii pe altii dijaba: nu tine nimeni scorul, si nici daca l-ar tine, n-ar avea o importanta deosebita, tot n-am castiga nimic din sportul asta.


Cu multi ani in urma stateam cu ochii lipiti de televizor si faceam pe dispecera la telefon (pe vremea aia era numai fix, Romtelecom, of course, nu mai stiu cum se numea serviciul, dar era unicul) anuntand pe oricine suna sa intrebe cine a votat "da", cine-a votat "ba", cine s-a abtinut, cine ce-a zis si daca a zis ceva in minidiscursul de la tribuna: se vota Constitutia. Acu', daca stau sa-mi amintesc bine, spuneau aia numa' gogorite, dar toti erau emotionati, toti scoteau perla dupa perla crezand ca vorbele lor o sa ramana in istorie, gen "pasul mic" si "pasul mare". De atunci incoace am votat de nenumarate ori (nu le-am numarat eu, dar chiar fara numar nu-s), atunci, imediat dupa, cu mare entuziasm si emotii, imi tremura mana cu stampila si ma uitam la buletinul ala de vot ca la icoane, acum e vax. Votul asta liber a fost o chestie la care visam, acum o avem si... Si ce?

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu

Nu voi publica niciodata insulte, obscenitati, comentarii scelerate.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...